Vanliga frågor
Hur kan jag återställa mitt lösenord?
Tappa inte bort administratörslösenordet. Åtkomst till Aidian Connect-data på enheten kan inte längre återställas om lösenordet tappas bort och applikationen måste installeras om.
Administratörsanvändaren kan ändra lokala användares lösenord under rubriken "Användarlista" på sidan "Inställningar". Användare kan också ändra sitt eget lösenord från samma meny. Ett lösenord med ett minsta antal olika typer av tecken krävs av Aidian Connect, men användare bör också vara uppmärksamma på att välja lösenord som inte går att gissa för att göra krypteringen på applikationsnivå effektiv.
Var kan jag få appen ifrån?
Om Aidian Connect installerats från Google Play eller Apple App Store, navigera till Aidian Connect-appen i din applikationsbutik och uppdatera appen till den senaste versionen.
Om du installerat Aidian Connect från en Android .apk-fil från din distributör, be din distributör om en ny uppdaterad version av .apk-filen och ladda ner den till din mobila enhet. Öppna .apk-filen på din mobila enhet och följ instruktionerna för att uppdatera Aidian Connect.
Hur kan jag logga in i appen?
När du först startar Aidian Connect-appen kommer du till inloggningsskärmen
- För att logga in första gången, använd standardanvändarnamnet 'admin' med lösenordet 'aidianconnectset'.
- Vid din första inloggning som administratör kommer du att bli ombedd att ange ett kliniknamn, att tillhandahålla en första lista över läkare och att välja ett gränssnittsspråk. Observera att klinikens namn endast kan anges en gång.
- Du kommer att uppmanas att ändra standardlösenordet för administratören efter att ha loggat in - om du gör det förbättras säkerheten.
- Tappa inte bort administratörslösenordet. Åtkomst till Aidian Connect-data på enheten kan inte längre återställas om lösenordet tappas bort och appen måste då installeras om.
- Efter att ha loggat in som administratörs måste du godkänna licensavtalet (EULA) och sekretesspolicyn för att kunna fortsätta använda appen.
Hur ansluter man appen till instrumentet?
- Din mobila enhet som är knuten till Aidian Connect-appen måste vara ansluten till samma nätverk eller Wi-Fi som ditt QuikRead go Instrument.
- Navigera till 'Instrument'. Om du ännu inte har fått data från något QuikRead go Instrument, visas ett meddelande om att inga instrument har hittats i lagringen.
- För att lägga till ett nytt QuikRead go Instrument, tryck på "Anslut QuikRead go® Instrument". För att visa mer information om hur du tar emot data från ett QuikRead go Instrument.
- LIS-adressen eller IP-adressen och portnumret visas på Aidian Connect. Ange dessa data till QuikRead go Instrument LIS-inställningar.
- Välj Anslutningstyp: TCP/IP POCT1-A2 och använd IP-adress och TCP-portfält för information från Aidian Connect.
- Den rekommenderade inställningen för konversationsintervallet till 1 minut.
Kan jag ansluta flera instrument till appen?
Aidian Connect drivs inom det lokala nätverket och tillhandahåller ett enda gränssnitt för att presentera data från ett eller flera instrument för användarna av applikationen (1-10 instrument till en enda mobil enhet).
Kan jag ansluta flera appar till enheten?
Nej, eftersom POCT-överföring är tillåten i endast en IP-adress åt gången. Olika appar har olika IP-adresser som inte kan konfigureras i QuikRead go Instrument.
Stöds min telefon?
Aidian Connect är endast kompatibel med Android-mobiler och surfplattor med Android-versioner 7.0 och högre eller Apple-surfplatta och mobiltelefoner med iOS-versioner 11.0 och högre. Se till att du har korrekt version av operativsystemet i din telefon.
Är funktionerna lätta att hitta?
Navigera till sidan "Inställningar" från menyn till vänster.
Varför startar inte appen?
Se till att den senaste versionen av appen är installerad i din telefon. För vägledning, kontrollera bruksanvisningen eller kontakta din IT-support.
Har du problem med att logga in med standarduppgifterna?
Kontrollera att användarnamnet (admin) och lösenordet (aidianconnectset) är korrekta.
Vem ska man kontakta om problem med appen?
Aidian App Support (app.support@aidian.eu).
Ger du löpande support, underhåll och uppdateringar?
Eventuella buggar i applikationen kan rapporteras till Aidian App Support (app.support@aidian.eu). Aidian Connect underhålls regelbundet och säkerhetskorrigeringar appliceras så snart som möjligt. Se till att uppdatera till den senaste versionen av Aidian Connect utan dröjsmål. Applikationen kan uppdateras genom att installera uppdateringen från samma appbutikssida som den laddades ner ifrån eller genom att begära en ny applikationsfil från din Aidian-distributör.
Vad ska man göra när nya uppdateringar inte fungerar som förväntat?
Kontakta din Aidian Connect-administratör eller Aidian App Support.
Jag har en fråga som inte finns med här
Ta kontakt med Aidian App Support (app.support@aidian.eu).